Podpisz petycję! Stop dla demoralizacji w telewizji!

Szanowni Przyjaciele i Darczyńcy Fundacji,

 

Czy pamiętają Państwo Randkę w ciemno, która w latach 90 dzieliła telewizyjną publiczność na tych zachwyconych bezpośredniością kandydatek i kandydatów oraz tych zażenowanych poziomem ich wypowiedzi?

Otóż wygląda na to, że jakie czasy, taka Randka w ciemno, a ponieważ niektórzy sądzą, że w obecnych czasach najważniejszym problemem jest tabu związane z nagością, telewizja

Zoom TV, należący do Kino Polska S.A., postanowiła zmierzyć się z wyzwaniem.

 

Show Magia Nagości. Polska, oparty na brytyjskim formacie Naked Attraction, formułę ma prostą – uczestnicy wybierają kandydatkę/kandydata na randkę, widząc tylko ich nagie ciała. Nie ma tu popisów intelektualnych, błyskotliwych ripost i uwodzicielskich niedomówień, argumenty są wyłącznie wizualne. Kandydatki/kandydaci, dobrani według deklarowanych upodobań wybierającego, stoją nago każde w oddzielnej kabinie, a w trakcie programu stopniowo odsłaniane są ich ciała.

W pierwszym etapie selekcji, ocenie podlegają przede wszystkim genitalia uczestników. Wybierający wraz z osobą prowadzącą komentuje wygląd warg sromowych, ich kształt, barwę, komentuje owłosienie łonowe czy łechtaczkę potencjalnej kandydatki na randkę.

Mężczyźni oceniani są na podstawie kształtu, długości, zakrzywień ich penisów, jąder, wyglądu napletka itp.

 

Po każdym etapie wybierający musi kogoś odrzucić, uzasadniając swoją decyzję. Przez większość czasu wybierający pozostaje w ubraniu, pozbywa się go dopiero, by w finale stanąć twarzą w twarz z ostatnimi dwiema osobami i na podstawie całościowego wizerunku podjąć ostateczny wybór.

 

Oczywiście w ramach działań PR producenci tego genitalno-niewolniczego „show” lansują tezę o jego naukowym aspekcie, nazywając go ”eksperymentem telewizyjnym, który próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wybór partnera lub partnerki wyłącznie w oparciu o cechy fizyczne determinuje na przykład powodzenie związku” (cyt. za WirtualneMedia.pl).

Zagraniczne wersje programu są już emitowane w ogólnodostępnej dla Polaków Zoom TV, polska wejdzie do ramówki wiosną, aktualnie trwają castingi.

 

Z badań wykonanych na zlecenie Fundacji Mamy i Taty wynika, że 47% młodzieży w wieku 15-18 lat może samodzielnie we własnym pokoju korzystać z telewizora. Jednocześnie aż 38% z nich deklaruje, że po godzinie 23 (a więc w porze emisji programu) ogląda filmy, seriale i programy rozrywkowe codziennie lub co najmniej raz w tygodniu. Zazwyczaj zaś ogląda te audycje o tej porze aż 17% młodzieży.

 

Prosimy o dołączenie do protestu przeciwko niszczącemu przekazowi dostępnemu dla młodzieży na wyciągniecie pilota od telewizora.

Zdaniem naszych ekspertów program ten ma negatywny wpływ na widzów, nie tylko młodzież, ale i osoby dorosłe:

Jest to brutalne odwrócenie naturalnego sposobu poznawania drugiego człowieka, jakim jest kontakt z nim twarzą w twarz. Dodatkowo – jak gdyby chciano pogłębić to wrażenie nieludzkiego traktowania drugiej osoby – możliwość poznania głosu drugiej osoby mają uczestnicy dopiero na samym końcu. – Janusz Wardak, ekspert ds. rodziny, członek zarządu Stowarzyszenia Akademia Familijna

Pokazywanie wyboru partnera tylko na podstawie cech intymnych jest zachęcaniem młodych ludzi do takiego działania, a nie o to chodzi w pierwszych kontaktach miłosnych młodego człowieka. To jakie one będą i na czym będą oparte rzutuje na całe jego życie. Młodzi ludzie generalnie mają problemy z niską samooceną, akceptacją siebie i własną tożsamością seksualną. Programy tego typu przyczyniają się tylko do większego rozchwiania młodego człowieka w tym względzie. – dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeutka i psychoedukatorka.

 

Program ten przedstawia wizję związku opartego jedynie na atrakcyjności i cechach płciowych, a ciało sprowadza do roli zabawki. Drugi człowiek zostaje zredukowany do towaru, jak na półce w supermarkecie lub na targu niewolników. Twórcy programu chcą łamać stereotypy dotyczące wyglądu, tymczasem pokazują, że za sprawą takiej czy innej niedoskonałości urody można zostać odrzuconym. W czasach, gdy mamy tak wielki problem z poczuciem własnej wartości u młodych ludzi, gdy nadużywanie mediów społecznościowych prowadzi do poważnych problemów psychicznych, Zoom TV serwuje widzom niszczącą i cyniczną wizję: masz kształtne pośladki – wygrywasz; masz krzywe łydki – odpadasz. To wszystko dzieje się w świecie, w którym kobiety podlegają ciągłej presji perfekcyjnego wyglądu, za co płacą ogromną cenę emocjonalną i psychiczną. Nie zgadzamy się na dyskryminację kobiet ze względu na ich wygląd!

Zaprotestujmy wspólnie przeciwko produkcji i emisji Magii Nagości na ogólnodostępnym kanale Zoom TV, należącym do grupy medialnej Kino Polska TV S.A.

 

Możemy to uczynić poprzez podpisanie petycji adresowanej do Zarządu Kino Polska TV S.A., Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Rady Etyki Mediów oraz głównych akcjonariuszy Kino Polska TV S.A. Kliknij na ten link!

Zachęcamy do udostępniania linku do petycji w mediach społecznościowych i wysyłaniu jej do przyjaciół i znajomych.  https://serwisrodzinny.pl/stop-uprzedmiotowieniu-kobiet-i-mezczyzn-nie-dla-demoralizacji-w-telewizji/

 

Chrońmy polskich widzów przed skrajną demoralizacją, a kobiety i mężczyzn przed uprzedmiotowieniem.

 

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i pozdrawiamy,

 

Monika Chilewicz, Dyrektor Generalna

Marek Grabowski, Prezes Fundacji

 

 

by e-smart.pl