USA; Protest klientów sieci „Target Corporation”

Target – protest Jedna z największych sieci handlowych w Stanach Zjednoczonych „Target” wycofuje z obrotu produkty kojarzone ze społecznością LGBT+. „Po protestach konserwatywnych konsumentów, wycofaliśmy niektóre produkty ze sprzedaży, a inne przenieśliśmy do magazynów” – powiedziała rzecznik marki Kayla Castaneda. Target wprowadził kolekcję LGBT o nazwie „Pride” na początku maja. Obecnie jest ona wycofywana z amerykańskich sklepów i stron internetowych. Sprzedaż obejmowała ponad 2000 produktów, w tym odzież, muzykę czy wyposażenie domu. Wśród proponowanych produktów znalazły się tekstylia, kubki z logo kojarzonym ze społecznością LGBT+, kalendarze, a nawet ubranka dla noworodków. Wśród asortymentu znazły się również książki o tematyce LGBT dla dzieci w wieku 2-8 lat, w tym tytuł „Bye-bye Binary” lub książkę „What Are Your Words”, która doradza dzieciom w zakresie prawidłowego używania zaimków transpłciowych. „”Od czasu wprowadzenia tegorocznej kolekcji byliśmy świadkami eskalacji gróźb ze strony klientów, które podważały poczucie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia członków naszego zespołu w pracy” – czytamy w oświadczeniu korporacji „Target” Sprzeciw klientów sieci wywołały również artykuły nawiązujące do do tematyki okultystycznej i satanistycznej projektowane przez londyńską firmę Abprallen. Na produktach znajdowały się między innymi symbole pentagramów czy rogatych czaszek Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/corporate.target.com/theguardian.com/international/w mt

facebook
by e-smart.pl