TVP cenzuruje spot! Pomóż nam.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/attesa/template-parts/content-single.php on line 46

panksiaze

Wrzesień będzie kolejnym, trzecim już miesiącem, w którym telewizja TVN bezpłatnie emituje (średnio ponad 200 razy miesięcznie) nasz spot Bajka.

W sierpniu w Polsacie ukazał się 10 minutowy wywiad a w ostatnią środę (14 września)  w programie Dzień Dobry TVN wyemitowano 20 minutową rozmowę w studio poświęconą w całości naszej kampanii – obejrzyj zapis video.

Jesteśmy pełni uznania, że prywatni nadawcy z zaangażowaniem udzielają poparcia w tak ważkiej społecznie sprawie.

W połowie czerwca zwróciliśmy się też do Komisji ds. Kampanii Społecznych Telewizji Polskiej S.A. z prośbą o emisję społeczną spotu Bajka.

W dniu 30 czerwca ustawowo misyjna TVP odmówiła, uznając że jest on nieobiektywny i sugerujący większą odpowiedzialność mężczyzn niż kobiet za rozpad małżeństwa przeczytaj pismo z TVP.

Naszym zdaniem to jaskrawy przykład na uleganie stereotypom w samej Komisji albowiem spot w żadnej mierze nie rozstrzyga o przyczynach ani odpowiedzialności za rozpad związku jego bohaterów. Scenariusz Bajki zbudowany został na podstawie badań społecznych przeprowadzonych na zlecenie Fundacji by stworzyć wizję najbliższą rzeczywistemu obrazowi kształtowania się relacji pomiędzy rozwiedzionymi małżonkami. Pokazaliśmy w nim wyprowadzenie się mężczyzny nie jako przyczynę ale jako rezultat rozpadu związku, co według danych GUS jest statystyczną prawidłowością w przypadku rozwodów.

Zdumiewa więc argumentacja Komisji, że celem TVP jest ukazywanie społecznego wymiaru problemu bez zajmowania jednostronnego stanowiska, z zachowaniem obiektywizmu i bez uprzedzeń. Oglądając z podobnie rewolucyjną gorliwością bajki dla dzieci trudno byłoby chyba znaleźć taką, która mogłaby uzyskać akceptację Komisji. Bolek i Lolek to przecież epopeja męskiej dominacji gdzie Tola to przykład marginalnego traktowania kobiet.

Jaś i Małgosia to stereotyp dominującej macochy i bezwolnego ojca. Czerwony Kapturek zaś krzywdzący obraz wilka powodujący wokół tego ginącego i objętego ochroną gatunku nagromadzenie negatywnych emocji społecznych.

TVP nie zatrzymała się jednak w naszym przypadku na ocenie spotu ale pozwoliła sobie na sugestie mające cechy ideologicznej cenzury. Zaleciła przebudowanie warstwy tekstowej spotu tak by uniknąć pojawiających się wątpliwości.

Nie zgadzamy się z taką oceną a bezceremonialną próbę ideologicznego cenzurowania uważamy za niedopuszczalną.

Wobec coraz bardziej niepokojącego stanu publicznej instytucji jaką jest Telewizja Polska prosimy Państwa o przyłączenie się do naszego protestu i napisanie do TVP co sądzą Państwo o tak stronniczym postępowaniu.

Tutaj znajdą Państwo adresy e-mail oraz przykładową treść maila, którą można wykorzystać. Jeśli zechcą użyć Państwo zaproponowanej treści prosimy samodzielnie wybrać jedynie tytuł e-maila. Swój e-mail prosimy wysłać również do wiadomości Fundacji Mamy i Taty oraz do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji i Ministra Skarbu jako organu nadzorującego TVP.

 

Każdy głos się liczy !

Tylko dzięki licznemu zaangażowaniu społeczny sprzeciw wobec ideologicznej cenzury w TVP może być skuteczny.

Dziękujemy Państwu za każdą minutę poświęconą sprawie dzieci rozwiedzionych rodziców.

facebook
by e-smart.pl