„Rzeczpospolita”: Polacy chcą wydawać

„Rzeczpospolita” – gospodarka Nad Wisłą przybywa osób chcących zwiększać swoje wydatki. To dobra wiadomość dla firm – pisze „Rzeczpospolita”. Jak czytamy w gazecie, optymizm zdecydowanie wraca na rynek handlowy, a Polakom rośnie chęć do kupowania. Od stycznia wskaźnik nastrojów konsumenckich utrzymuje się na plusie – wynika z badania Consumer Panel Services GfK, które w punktach mierzy nastawienie konsumentów. W ciągu sześciu miesięcy wskaźnik urósł o 3,5 pkt. Dla porównania w 2019 r., kiedy nastroje były najlepsze, wynosił ok. 7 pkt, a od czasu pandemii do końca 2023 r. był ujemny (co oznacza, że pesymistów było więcej niż optymistów”. Z jednej strony jesteśmy coraz bardziej gotowi na zwiększanie wydatków, ale z drugiej przyzwyczailiśmy się już do wyszukiwania promocji i łowienia okazji w sklepach – uważa cytowany przez gazetę Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Consumer Panel Services GfK.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/”Rzeczpospolita”/d vey/w fj

facebook
by e-smart.pl