Raport Mastercard o wpływie T. Swift na lokalne gospodarki

Warszawa – Taylor Swift – raport – Mastercard – koncert – przedsiębiorcy Koncerty Taylor Swift wyraźnie wpływają na lokalne gospodarki – wynika z raportu przygotowanego przez analityków Mastercard. Eksperci zbadali, jak wzrosły obroty w hotelach, restauracjach i sklepach w miastach, gdzie występowała amerykańska piosenkarka. Marek Kolano, analityk danych w polskim oddziale Mastercard, wyjaśnił, że w Warszawie najprawdopodobniej wzrost przychodów będzie podobny do tego, jaki zanotowano wcześniej w Londynie, Liverpoolu czy Madrycie. „Rok do roku to są 20-30-procentowe wzrosty w hotelach. Oczywiście, to może wynikać ze zmiany ceny, liczby odwiedzających i długości pobytu. W restauracjach trochę więcej, jest to 30-45 procent” – wskazał ekspert. Z bardziej szczegółowych danych zebranych z amerykańskiego rynku wynika, że jeszcze wyższe zyski mogą osiągnąć lokale gastronomiczne zlokalizowane w odległości do czterech kilometrów od miejsca koncertu Taylor Swift. „Im bliżej samego miejsca koncertu, tym wydatki na restauracje rosną bardziej spektakularnie, nawet o 70 procent” – dodał Marek Kolano z Mastercard. Ponadto im dane miasto jest mniej atrakcyjne turystycznie, tym wzrosty obrotów przedsiębiorców w związku z koncertem Taylor Swift są wyższe. Marek Kolano powiedział, że wzrosty są duże, ale jeszcze wyższe zyski dla miast generują mecze piłki nożnej. Te również ostatnio poddano analizie.”Kiedy przeanalizowaliśmy, co się działo w różnych miastach, które gościły mecze Euro 2024, to tam nawet do 280-300 procent potrafiły rosnąć wydatki na restauracje w całej miejscowości” – zwrócił uwagę analityk. Badaniem zajęli się specjaliści z Mastercard Economics Institute, którzy sprawdzają wpływ na gospodarkę dużych wydarzeń muzycznych, sportowych i kulturalnych. Koncerty Taylor Swift odbędą się na Stadionie Narodowym w Warszawie w dniach 1, 2 i 3 sierpnia. Weźmie w nich udział około 240 tysięcy fanów. Najnowsza trasa koncertowa amerykańskiej piosenkarki „The Eras Tour” zarobiła dotychczas ponad miliard dolarów. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Grygorcewicz/w Wj/w Siekaj

facebook
by e-smart.pl