PR 24: PCK rozpoczyna kampanię społeczną na temat znaku czerwonego krzyża

PCK – kampania społeczna – czerwony krzyż Dziś obchodzony jest Światowy Dzień Czerwonego Krzyża. Z tej okazji organizacja rozpoczęła kampanię społeczną pod hasłem: „PCK ma moc”. Ma ona na celu przybliżenie Polakom symbolu czerwonego krzyża. Jak mówiła na antenie Polskiego Radia 24 Małgorzata Szukała z Polskiego Czerwonego Krzyża, mimo iż organizacja działa od wielu dekad, to znak czerwonego krzyża nadal bywa błędnie wykorzystywany, a to prowadzić może do różnych konsekwencji. Czerwony krzyż powinien być używany tylko i wyłącznie w sytuacji wojny i kryzysów – podkreślała Małgorzata Szukała. „Trzeba rozumieć, że za tym krzyżem stoi konkretna pomoc, wyspecjalizowani wolontariusze czy ratownicy medyczni. I z drugiej strony, kiedy są potrzebujący, i oni widzą ten krzyż, to oczekują pomocy. Mogą się zawieść, kiedy okaże się, że w oznakowanym krzyżem samochodzie są paczki z ubraniami, a nie pomoc medyczna” – wyjaśniała Małgorzata Szukała. Jak dodała, czerwony krzyż jest znakiem chronionym przepisami prawa międzynarodowego oraz krajowego. „Dlatego na stronie internetowej pck.pl to bardzo mocno wyjaśniamy. My sami na co dzień ze znaku czerwonego krzyża nie korzystamy, nie oznaczamy siebie czy naszych samochodów tym symbolem. Korzystamy ze znaków tak zwanej funkcji informacyjnej, czyli z napisu Polski Czerwony Krzyż” – mówiła Małgorzata Szukała. Zachęcała również do obejrzenia spotu promującego kampanię „PCK ma moc”, który znajduje się na stronie internetowej PCK. PCK działa w Polsce od ponad 100 lat. Niesie pomoc ofiarom i poszkodowanym w sytuacji klęsk żywiołowych i wojen na całym świecie. Prowadzi także działania na rzecz krwiodawstwa. PCK działa niemal we wszystkich krajach na świecie.Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/ #Szulborska/w Siekaj

facebook
by e-smart.pl