Polska firma przejmuje najstarszą na świecie markę turystyczną
eSky – Thomas Cook – turystyka Polska grupa eSky przejmuje Thomas Cook, najstarszą na świecie markę z branży turystycznej. Grupa zamierza wesprzeć markę Thomas Cook w dalszym rozwoju i wykorzystać jej rozpoznawalność do umacniania swojej pozycji w Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. W przyszłym roku planuje 300-to procentowy wzrost sprzedaży produktów turystyki dynamicznej, czyli oferty łączącej loty i zakwaterowanie. Jak powiedział prezes i współzałożyciel eSky – Łukasz Habaj – to wyzwanie, które mobilizuje do pracy: „Czujemy też bardzo dużą odpowiedzialność, ponieważ to jest jednak marka, która ma swoją historię. A z drugiej strony czujemy się niesamowicie dumni, że polska spółka, która powstała w jednym pokoju, bez żadnych większych inwestycji, rozwijała się organicznie przez 20 lat doszła do momentu kiedy przejmuje, najstarszy, najbardziej rozpoznawalny brand turystyczny na świecie”, dodał Łukasz Habaj. Prezes Thomas Cook – Alan French – powiedział, że dzięki polskiej grupie, jego marka będzie mogła się rozwijać: „To, co zyskamy, to technologię, ekspertów, których ma firma. Zyskamy też tak duży dostęp do oferty lotów, o którym wcześniej nawet nie mogliśmy myśleć. Oczywiście my mamy bardzo duże doświadczenie na rynku. I połączymy to z dostępem do hoteli, który również mamy”, powiedział Alan French. Grupa eSky jest właścicielem platformy podróży w Europie Środkowo – wschodniej, która działa globalnie w ponad 50 krajach. Obecnie eSky oferuje między innymi loty, zakwaterowanie, citi breaki i wakacje, które uzupełnia o produkty dodatkowe, takie jak ubezpieczenia, wynajem samochodów, transfery lotniskowe, bilety na wydarzenia sportowe i koncerty. IAR/ Informacyjna Agencja Radiowa/ #Szymczakowska/i wg/w mmch