NFZ – przychodnie POZ nie mogą odsyłać pacjenta, który chce się zapisać do lekarza

NFZ – POZ – wizyty – rejestracja Przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej mają obowiązek zapisać pacjenta do lekarza, kiedy się zgłosi. Nie mogą go odsyłać, aby w kolejnym dniu podjął próbę rejestracji – przypomina Narodowy Fundusz Zdrowia. Rzeczniczka NFZ Beata Kopczyńska powiedziała, że pacjent może się zapisać do lekarza w godzinach pracy placówki od 8.00 do 18.00 osobiście, telefonicznie, przez Internet albo za pośrednictwem osoby trzeciej. „Sytuacje, w których jesteśmy odsyłani do podjęcia kolejnej próby rejestracji w kolejnych dniach, nie powinny mieć miejsca” – podkreśliła rzecznik. Dodała, że „pacjent powinien mieć możliwość zarezerwowania terminu porady już przy pierwszym kontakcie”. Beata Kopczyńska wyjaśniła, że w przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta lekarz powinien przyjąć chorego w dniu zgłoszenia. W innych sytuacjach świadczenia lekarza rodzinnego są udzielane w terminie uzgodnionym z pacjentem. W Centrali NFZ od początku roku rozpatrzono 150 skarg, dotyczących trudności w dostępie do świadczeń. Najczęściej pacjenci skarżyli się na trudności w zarejestrowaniu się do lekarza. W każdej sytuacji, kiedy pacjent ma problem z uzyskaniem pomocy medycznej, może zwrócić się do swojego oddziału wojewódzkiego NFZ albo zadzwonić pod bezpłatny numer infolinii NFZ 800 190 590. Każdy taki sygnał jest szczegółowo wyjaśniany. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Stankiewicz/i pcz/w Siekaj

facebook
by e-smart.pl