MEiN: polscy uczniowie w czołówce światowej pod względem rozumienia tekstów czytanych

Dariusz Piontkowski – PIRLS – czytanie Polscy uczniowie są w czołówce najlepszych państw świata pod względem rozumienia tekstów czytanych – pokazują wyniki Międzynarodowych Badań Postępów w Czytaniu PIRLS. Wyniki najnowszych badań zaprezentowano właśnie w Ministerstwie Edukacji i Nauki. Wiceszef resortu Dariusz Piontkowski powiedział, że polscy i fińscy uczniowie czytają najbieglej w całej Unii Europejskiej: „Polscy uczniowie wypadli bardzo dobrze. Mają porównywalne wyniki z najlepszymi krajami w Europie. Jedynie nieliczne kraje na świecie, jak Singapur i Hongkong mają wyraźnie lepsze wyniki, a większość krajów jest zdecydowanie za polskimi uczniami” – dodał Dariusz Piontkowski. Badania obejmują uczniów czwartych klas szkół podstawowych, a głównym celem jest pomiar umiejętności rozumienia czytanego tekstu – dodała kierownik badania PIRLS Joanna Kaźmierczak. „Każdy uczeń dostaje zeszyt testowy. W zeszycie testowym znajduje jeden tekst literacki i jeden tekst użytkowy. I do każdego z tekstów uczeń otrzymuje około 15 pytań” – ,powiedziała Joanna Kaźmierczak. Średnia wyników polskich uczniów to 549 punktów. Średnia wyniosła 500 punktów, a najlepszy kraj – Singapur był o 38 punktów lepszy od Polski. Wyższe wyniki niż Polska osiągnęli również uczniowie z Hongkongu, Rosji i Anglii. W badaniu PIRLS 2021 wzięło udział ponad 367 tysięcy uczniów z 12 tysięcy szkół z 57 krajów i 8 regionów, a także rodzice, nauczyciele i dyrektorzy. Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/ #Szymczakowska/i wz/w to/

facebook
by e-smart.pl