Grupa Orlen podsumowała działalność sponsoringową w 2022 roku

Orlen – sponsoring – sport – kultura – raport – Fajdek – Zmarzlik – Impact’23 Grupa Orlen podczas kongresu Impact’23 w Poznaniu przedstawiła coroczny raport podsumowujący jej działalność sponsoringową, głównie w obszarze sportu i kultury. Z publikacji wynika, że koncern wspiera blisko stu indywidualnych sportowców, ponad 70 klubów, jedenaście związków, dwa komitety, najważniejsze polskie instytucje kultury i 300 tysięcy dzieci objętych programami sportowymi. Dyrektor wykonawczy ds. sponsoringu w Orlenie Agata Pniewska powiedziała, że zaangażowanie koncernu jest adekwatne do skali działalności. Grupa jest największym sponsorem sportu w Polsce. „Staliśmy się rzeczywiście sponsorską potęgą, ale też przekłada się to na wartość naszego biznesu i budowanie pozytywnego wizerunku, naszej marki w krajach, gdzie dynamicznie się rozwijamy” – mówiła Agata Pniewska. Jednym ze sportowców, który ma podpisaną indywidualną umowę sponsoringową z Orlenem jest pięciokrotny mistrz świata w rzucie młotem Paweł Fajdek. Lekkoatleta właśnie przygotowuje się do startu w tegorocznych mistrzostwach świata, które odbędą się w sierpniu na Węgrzech. Paweł Fajdek powiedział, że wsparcie dla lekkoatletów ze strony sponsorów jest szczególnie ważne. „Nie musisz martwić się o to, że nie będziesz miał jak zapłacić rachunków czy za co jeść, bo nagle są pieniądze i wsparcie od sponsora. Wtedy to zaczyna zupełnie inaczej wyglądać. Głowa odpoczywa i skupiamy się tylko na treningu, a mniej angażujemy się w sprawy finansowe i to przynosi efekty. Tak było w moim przypadku, ja też się rozwinąłem w momencie kiedy otrzymałem wsparcie” – wskazał Paweł Fajdek. Orlen od lat jest zaangażowany w szeroki wachlarz dyscyplin motorsportowych. Jednym z zawodników, których wspiera grupa jest Bartosz Zmarzlik – trzykrotny indywidualny mistrz świata na żużlu. Sportowiec w obecnym sezonie broni mistrzowskiego tytułu. Bartosz Zmarzlik mówił, że żużel jest wspaniałym, ale i kosztownym sportem. „Żużel to nie tylko motocykle i ściganie się na torach, ale samo przygotowanie mnie, drużyny, podróże, części, silniki i tak dalej. To wielkie koło, które musi się zamknąć, żeby móc z czego korzystać w sezonie” – zwrócił uwagę Bartosz Zmarzlik. Według raportu w 2022 roku dzięki projektom sponsoringowym Orlen wypracował ponad 2 miliony publikacji w mediach, które przełożyły się na rekordowe 1,4 miliarda złotych ekwiwalentu reklamowego.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Grygorcewicz/i wz/w dwi/

facebook
by e-smart.pl