Dziś przypada Światowy Dzień Konsumenta

UOKiK – Światowy Dzień Konsumenta – reklamacja Z okazji obchodzonego dziś Światowego Dnia Konsumenta UOKiK przypomina o prawie do reklamacji. Rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch przypomina, że wraz z początkiem tego roku zmieniły się zasady reklamacji. Powiedziała, że na pierwszym etapie składania reklamacji konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru. Jeśli spełnienie tych oczekiwań jest niemożliwe, wówczas konsument może domagać się obniżenia oceny lub wyrazić chęć odstąpienia od umowy. Odpowiedzialność sprzedawcy za produkt obowiązuje przez dwa lata od daty jego sprzedaży. Natomiast sprzedawca musi się odnieść do złożonej reklamacji w ciągu 14 dni. Rzeczniczka UOKiK-u przypomina, że podstawą do reklamacji jest dowód zakupu, ale nie musi to być paragon. Małgorzata Cieloch wskazuje, że niektórzy nierzetelni sprzedawcy zniechęcają do korzystania z reklamacji i odsyłają konsumentów do producentów towaru z zaleceniem skorzystania z gwarancji. W przypadkach, w którym prawo do reklamacji nie jest respektowane, warto skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub z Inspekcją Handlową. Światowy Dzień Konsumenta jest obchodzony w rocznice przemówienia wygłoszonego w 1962 roku przez Johna F. Kennedy’ego. Amerykański prezydent sformułował wówczas cztery podstawowe prawa konsumentów – do informacji, bezpieczeństwa, reprezentacji oraz wyboru.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/i wz/w kry

facebook
by e-smart.pl