„Dziennik Bałtycki”: torby z banera – Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku stawia na upcykling

„Dziennik Bałtycki” – Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku – upcykling – ekologia Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku stawia na upcykling, czyli przywracanie odpadom walorów użytkowych. W akcji zorganizowanej w związku ze zbliżającą się 103. rocznicą zaślubin Polski z morzem Muzeum dało drugie życie banerowi z elementami dzieła Henryka Uziembły zatytułowanego „Zaślubiny Polski z morzem”. Gazeta regionalna „Dziennik Bałtycki” pisze, że z wielkogabarytowego plakatu, który leżał w magazynach Muzeum, powstało 11 toreb. Uszyła je Spółdzielnia Socjalna ZEROBAN, którą tworzą osoby wykluczone z rynku pracy. Patrycja Surowiec z ZEROBAN podkreśliła, że każda torba jest niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju. Dodała, że na tym polega też ich siła. Torby są także praktyczne i trwałe. Zostały bowiem stworzone z materiałów reklamowych przeznaczonych do eksponowania na zewnątrz – na mrozie lub w upale. Patrycja Surowiec dodała, że z materiałów z kampanii reklamowych mogą powstać nie tylko torby, lecz także teczki na dokumenty, etui na laptopy, piórniki, kosmetyczki i inne małe gadżety. Baner Narodowego Muzeum Morskiego został tak skrojony, aby zachował się jego pamiątkowy charakter – cząstki wyrazów, logo Muzeum, fragmenty grafiki. Torby z banera trafią do gości Narodowego Muzeum Morskiego. Będzie je można wygrać w konkursach ogłaszanych na muzealnych profilach na Instagramie oraz Facebooku.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/dziennikbaltycki.pl&nmm.pl&polskieradio.pl/d jl/i pcz/w hm

facebook
by e-smart.pl