Dworzec Zachodni w Warszawie. Tunel pod peronami przebity

Warszawa – dworzec zachodni – tunel Robotnicy pracujący przy modernizacji Dworca Zachodniego w Warszawie przebili tunel, który połączy wszystkie perony i halę dworca. W planowanym przejściu podziemnym znajdą się między innymi lokale usługowe i kasy biletowe. Dyrektor projektu Marcin Kowalczyk powiedział, że wykończenie tunelu zajmie kilka miesięcy. W pierwszej kolejności konieczne jest wywiezienie urobku ziemnego. Potem można przystąpić do zasadniczych prac. Ich zakończenie jest planowane na grudzień tego roku. Do tego czasu podróżni, by dojść na odpowiedni peron, będą musieli korzystać z kładki. Na Dworcu Warszawa-Zachodnia powstają nowe perony, zadaszenia i nowa hala dworcowa. W sąsiedztwie dworca planowana jest też budowa węzła tramwajowego. Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak powiedział, że po modernizacji będzie to największy węzeł pasażerski w Polsce. Podkreślił, że pasażerowie odczują dużą różnicę miedzy starą a nową konstrukcją. Warszawa-Zachodnia będzie obsługiwać do tysiąca pociągów na dobę, a po uruchomieniu szybkiej kolei Warszawa – Łódź, Warszawa Zachodnia będzie stacją początkową. Przebudowa Dworca Warszawa-Zachodnia kosztuje około 2 miliardów złotych i jest częściowo finansowana z funduszy Unii Europejskiej. Prace rozpoczęły się w 2020 roku. Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/#Pszoniak/i pl/w dw

facebook
by e-smart.pl