UOKiK: Ceny prezentowane przez eBilet muszą zawierać obligatoryjną opłatę serwisową

UOKiK – T.Chróstny – eBilet – ceny Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zobowiązał spółkę eBilet do prezentowania cen minimalnych biletów wraz z obligatoryjną opłatą serwisową. Jak tłumaczy prezes UOKiK, dotychczas odwiedzający serwis internetowy sprzedający bilety na wydarzenia sportowe, kulturalne i rozrywkowe nie mogli kupić biletów bez uiszczenia obowiązkowej opłaty serwisowej, o której nie byli informowani od początku. „Każdemu sprawdzającemu ceny biletów wyświetlały się ceny minimalne, jednak realnie nie było możliwości kupna biletu za taką kwotę. Na dalszych etapach transakcji pojawiała się obowiązkowa opłata serwisowa. Ten sposób prezentacji cen wprowadzał klientów w błąd, bo za podaną cenę minimalną zakup biletu nie był możliwy” – czytamy w komunikacie. Tomasz Chróstny podkreślił, że spółka eBilet musi zmienić sposób prezentacji ceny minimalnej. „Cena ta będzie musiała zawierać opłatę serwisową lub inne opłaty obligatoryjne, jeśli takie zostaną wprowadzone. Od początku zapoznawania się z ofertą konsument musi mieć prawdziwą informację o pełnej cenie. To optymalny sposób prezentowania cen w serwisach internetowych, który powinien być standardem rynkowym. Cena jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zakupie, dlatego powinna być prezentowana w sposób jasny, czytelny i nie wprowadzający w błąd” – powiedział Tomasz Chróstny. UOKiK zobowiązał również spółkę eBilet do zwrotu opłaty serwisowej klientom, którzy złożyli w tej sprawie reklamacje.Ponadto prezes UOKiK nałożył na spółkę karę w wysokości ponad 1 miliona 300 tysięcy złotych za nieuprawnione wykorzystywanie przepisów ustawy antycovidowej i wydłużanie do 180 dni terminu zwrotu ceny biletów na wydarzenia odwołane lub przełożone z powodu obostrzeń epidemiologicznych.Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/uokik.gov.pl/d kwi/i pcz/w mk

facebook
by e-smart.pl