Ważne dla rodzin: depresja może dotknąć każdego z nas
W wielu naszych rodzinach depresja dotyka nas osobiście lub naszych najbliższych.
Ruszyła kampania społeczna „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”. Inicjatorka kampanii i prezes Fundacji „Twarze depresji” Anna Morawska-Borowiec powiedziała Polskiemu Radiu, że badania Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego wykazały dwukrotny wzrost liczby zachorowań na depresję i stany lękowe podczas pandemii koronawirusa.
„Obawiamy się zachorowań na depresję i wzrostu liczby samobójstw” – podkreśliła Anna Morawska-Borowiec. Jak dodała, kampania ma przypominać, że najskuteczniejszą drogą walki z depresją jest połączenie farmakoterapii i psychoterapii.
Ważne dla rodziców. Coraz częściej na depresję zapadają dzieci i młodzież, a przyczynia się do tego presja na sukces, na wyniki w szkole, a także media społecznościowe. „W tej chwili trzeba się wyróżniać, trzeba odnosić sukcesy i to wywołuje olbrzymią presję osobistą” – podkreślił psychiatra.
Ambasadorka kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” aktorka Bożena Dykiel podkreśliła wpływ przyrody, a także bliskich relacji rodzinnych i przyjacielskich na zdrowie psychiczne.
„Ja swoje córki ukształtowałam w ten sposób, że zawsze z nimi rozmawiałam o każdym problemie, uczulałam, by z każdym problemem przyjść do mamy czy do taty, a nie samemu się zamartwiać” – powiedziała.
Miesięcznej kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję” towarzyszyć będzie akcja billboardowa w stolicach województw i w warszawskim metrze. Na ulicach stolicy pojawią się autobusy z wizerunkiem ambasadorów kampanii Bożeny Dykiel oraz Marka Plawgi informujące o kampanii. Patronami honorowymi kampanii są Lasy Państwowe oraz krajowy konsultant w dziedzinie psychiatrii prof. Piotr Gałecki.
Drodzy Rodzice. Zwracajmy uwagę na nasze dzieci i siebie nawzajem. Starajmy się rozwiązywać problemy wsłuchując się w głos naszych bliskich.
IAR/ Informacyjna Agencja Radiowa/ #Jędrzejczyk/w hm/ MG
#depresja – #kampania – #COVID-19