Pomyśl o dziecku
Obecnie blisko połowa rodzin w Polsce wychowuje tylko jedno dziecko, co przyczynia się do katastrofy demograficznej w Polsce. Mimo powszechnie deklarowanej chęci posiadania kolejnego dziecka dostrzegamy więcej barier materialnych, emocjonalnych, społecznych czy kulturowych niż korzyści wynikających z rodzicielstwa. Wielu rodziców jedynaków mówi: „Chcę wszystkiego, co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to co dla niego ważne”. Chętniej odkładamy zatem na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję o powiększeniu rodziny. Tymczasem badania wskazują, że dzieci najlepiej wychowują się w pełnych rodzinach, w których oprócz rodziców obecne jest też rodzeństwo. Dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania siostry czy brata .
W naszej kampanii „Pomyśl o dziecku” zestawiliśmy posiadanie dóbr materialnych z posiadaniem rodzeństwa. Chcieliśmy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba relacji, jaką tylko rodzeństwo może zapewnić.
Na podstawie wyników badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa opracowaliśmy strategię kampanii, koncepcję komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowaliśmy spoty telewizyjne, które zostały wyemitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny był na citylightach i ekranach LCD. Działania objęły również media społecznościowe. Ważnym elementem kampanii była dedykowana jej strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.