NASK ogłosił kampanię społeczną na rzecz różnorodności i równości w branży IT
NASK – kampania Instytut Badawczy NASK rozpoczął kampanię społeczną na rzecz różnorodności i równości w branży cyberbezpieczeństwa „Przebij to! Przebijamy szklany sufit w IT”. Z międzynarodowego badania, którego partnerem jest NASK, wynika, że różnorodność i równość uwalniają innowacyjność i budują dojrzałość organizacji. Dyrektor do spraw Cyberbezpieczestwa i Innowacji w NASK Adam Marczyński powiedział, że kampania uświadamia, z czego mogą wynikać ograniczenia ścieżek rozwoju i możliwości awansu wśród kobiet. Według niego, stereotypowe postrzeganie zawodu inżyniera jako typowo męskiego pozbawia pracodawców rzeszy potencjalnych talentów i równocześnie ogranicza możliwości rozwoju pracownikom, którzy mogliby się świetnie sprawdzać w różnych branżach, zamiast zajmować się tym, co wynika ze stereotypowo rozumianych ról i stereotypowo rozumianych zdolności i umiejętności. Kierowniczka Działu profilaktyki Cyberzagrożeń Anna Rywczyńska podkreśliła, że kobietom jest potrzebna większa świadomość własnych kompetencji i umiejętności. Według niej z przeprowadzanych rekrutacji wynika, że kobieta, która ma lata doświadczeń i zdobyte umiejętności, niżej się wycenia niż mężczyzna, który te kompetencje na poziomie CV ma niższe i słabsze. Bardzo często kobiety podczas rozmowy rekrutacyjnej podkreślają to, czego nie potrafią. Natomiast mężczyźni odwotnie – wymieniają to, czym mogą się pochwalić. NASK jest państwowym instytutem badawczym nadzorowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji. Kluczowym polem aktywności instytutu są działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa internetu.IAR/ Informacyjna Agencja Radiowa/ #Góra/w OK