Kierownik budowy przekopu Mierzei Wiślanej o elementach inwestycji

przekop Mierzei Wiślanej – gospodarka – Bałtyk Kierownik pierwszego etapu budowy nowego kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną Mariusz Janczewski podkreśla, że w ciągu dwóch lat udało się wykonać bardzo wiele pracy w trudnych warunkach. W sobotę odbędzie się uroczyste otwarcie przekopu Mierzei Wiślanej, dzięki któremu polskie jednostki będą mogły swobodnie przepływać z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany. W tej chwili gotowe jest serce całego przekopu, a więc śluza umożliwiająca przejście przez Mierzeję Wiślaną, jak i infrastruktura towarzysząca. Mariusz Janczewski podkreśla, że konstrukcja składa się z wielu elementów. „Od strony Zatoki Gdańskiej mamy duży port osłonowy składający się z dwóch falochronów. Od strony północnej mamy port oczekiwania. No i serce budowy, czyli śluza i budynek kapitanatu, czyli elementy decydujące o sprawnej przeprawie” – powiedział Mariusz Janczewski. 17 września z udziałem najważniejszych przedstawicieli władz państwa odbędzie się otwarcie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Budowa przejścia, śluzy oraz infrastruktury towarzyszącej kanałowi trwała ponad dwa lata. Trwają prace nad pogłębieniem rzeki Elbląg i drogi wodnej do portu w Elblągu. Planowo całość prac zakończy się w przyszłym roku. Koszt całego projektu to około dwóch miliardów złotych.IAR/ #Lis/w hm

facebook
by e-smart.pl