Fajnie być Tatą
Przez lata wizerunek ojców w Polsce był przeważająco negatywny. Tato przedstawiany był zazwyczaj jako postać nieobecna, nieudolna lub wręcz patologiczna. Chcieliśmy zmienić ten wizerunek i zachęcić mężczyzn do podjęcia wyzwania, jakim jest ojcostwo.
Z badań poprzedzających kampanię wynikło, że mężczyźni coraz później decydują się na związek małżeński, coraz więcej z nich żyje w konkubinatach lub jako „wieczni single”. Poznaliśmy również szereg powodów, dla których decyzja o ojcostwie jest przez wielu odkładana na później. Przed pierwszym dzieckiem panów powstrzymuje niepewność, czy jest to właściwy moment i czy nie stracą wolności pojmowanej jako swoboda i niezależność. W kwestii decyzji o kolejnych dzieciach kluczową rolę odgrywają finanse, logistyka życia codziennego i opinia otoczenia.
Naszą ambicją było rozpoczęcie dyskusji o byciu ojcem i przywrócenie ojcostwu należnej mu rangi. Chcieliśmy je przestawić jako prawdziwie męską przygodę, jako walkę dającą niezwykłą satysfakcję, jako proces czyniący z chłopców prawdziwych mężczyzn. Ojcostwa nie da się kupić, jest niepowtarzalnym doświadczeniem, którego brak stanowi w życiu mężczyzny poważną stratę. Przeżycia związane z byciem ojcem są nie do zastąpienia, żaden produkt ani usługa nie dostarczą tych wrażeń i emocji. Krótko mówiąc, ojcostwo to nowe pole do sprawdzenia się.
„Fajnie być tatą!” to pierwsza w Polsce kampania społeczna promująca ojcostwo. W jej wyniku ukazało się kilkadziesiąt materiałów prasowych i telewizyjnych dotyczących istotności roli ojca w wychowaniu dzieci. Opatrzony napisami w języku angielskim spot zawędrował w tak dalekie regiony świata jak Tajlandia czy Japonia, gdzie wzbudził pozytywne reakcje.
Kampania została wyróżniona nagrodą Top Dads przyznawaną przez Tato.net.