Kolej Plus: jest dokumentacja na trasę Przasnysz-Zegrze
Kolej Plus – Serock – umowa PKP Polskie Linie Kolejowe oraz samorząd Serocka podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej budowy nowej linii kolejowej łączącej Przasnysz, Pułtusk i Serock z Warszawą. To druga podpisana umowa w programie Kolej Plus. Przewiduje ona przygotowanie dokumentacji projektowej oraz wykup gruntów pod nową, około 73-kilometrową jednotorową zelektryfikowaną linię. Trasa ma zapewnić wygodną komunikację mieszkańcom Północnego Mazowsza ze stolicą. Nowe połączenie umożliwi szybki dojazd do miejscowości wypoczynkowych – Serocka nad Jeziorem Zegrzyńskim czy Pułtuska. Czas przejazdu pociągiem np. między Warszawą a Przasnyszem szacowany jest na godzinę i 15 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 kilometrów na godzinę. Wstępne plany zakładają budowę 12 przystanków na tej trasie, między innymi w Serocku, Pułtusku, Makowie Mazowieckim i Przasnyszu. Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych podkreślają jednak, że ich ostateczna liczba może się jeszcze zmienić. Według wstępnych planów budowa linii może być zakończona w 2029 roku. Do rządowego programu Kolej Plus ostatecznie zakwalifikowano 34 projekty z całego kraju, z czego cztery na Mazowszu. Zakładają one budowę bądź rewitalizację około 1200 kilometrów linii kolejowych. Linia Przasnysz-Zegrze będzie jedną z nowo wybudowanych tras kolejowych. Projekty do programu zgłaszały samorządy. Także one muszą wyłożyć część pieniędzy na inwestycję. W przypadku linii z Zegrza do Przasnysza koszty ponoszą zarówno samorządy lokalne, jak i samorząd całego województwa mazowieckiego.Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/ #Pszoniak/i wz/w hm