Ruszył program „Rodzina na antenie”
Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie i Fundacja Mamy i Taty uruchomiły projekt „Rodzina na antenie”.
Na stronach internetowych Polskiego Forum Rodziców, Fundacji Mamy i Taty oraz Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie prezentowane są artykuły i materiały video, ukazujące rodzinę jako wartość. Materiały eksperckie z dziedziny ekonomii, psychologii, pedagogiki mają dziennie po 6 tysięcy odsłon. Jak powiedziała Polskiemu Radiu Elżbieta Lachman z Polskiego Forum Rodziców, materiały telewizyjne i prasowe zawierają kompendium wiedzy dla rodzin, przedsiębiorców czy wójtów gmin. Pokazują też, że rodzina jest wartością.
Profesor Michał Michalski z Instytutu Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie wyraził nadzieję, że kampania zainicjuje szeroko zakrojoną dyskusję o rodzinie. „W rodzinie jest potencjał, którego nie ma nigdzie indziej” – mówił profesor Michalski. Wyjaśniał, że artykuły i programy telewizyjne pomogą ukazywać rodzinę jako niezastąpioną instytucją, która sprzyja osobistemu rozwojowi, a w skali makro dzięki rodzinie mogą rozwijać się także społeczności lokalne i państwo.
Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty, podkreślił, że z badań przeprowadzonych w czerwcu tego roku wynika, iż 55 procent ankietowanych wyraziło zainteresowanie tematyką rodzinną w mediach społecznościowych. Wyjaśniał, że dużym zainteresowaniem cieszą się informacje, jak budować relacje w rodzinie, jak edukować i wychowywać dzieci. „Porady psychologów, ekspertów są szczególnie cenne w okresie pandemicznym” – dodał Marek Grabowski. Prezentowane na stornach internetowych materiały mogą być wykorzystywane w mediach.
Program „Rodzina na antenie” jest finansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
IAR/ Informacyjna Agencja Radiowa/ #Jędrzejczyk/i wz/w Siekaj/ MG