„Dziennik Zachodni”: Droga ekspresowa S86 jest zakorkowana; trwa jej remont

„Dziennik Zachodni” – S86 – Sosnowiec-Katowice – remont – korki Gazeta regionalna „Dziennik Zachodni” przypomina, że na drodze ekspresowej S86 między Sosnowcem i Katowicami rozpoczął się zapowiadany remont. Zwężenie drogi do dwóch pasów powoduje, że tworzą się kilkukilometrowe korki. Utrudnienia są na nitce z Sosnowca do Katowic. W przeciwnym kierunku ruch odbywa się normalnie. Autorka artykułu, Anna Dziedzic z „Dziennika Zachodniego” podkreśliła, że licząca niespełna 7 kilometrów droga ekspresowa S86 ma dla regionu strategiczne znaczenie. Stanowi łącznik z aglomeracją. Jest zarazem jedną z najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce. Przechodzi przez nią bowiem ruch z kierunku Warszawa, Łódź oraz od Krakowa i Wrocławia. Z danych z ostatniego pomiaru ruchu wynika, że dziennie tą ekspresówką przejeżdża około 113 tysięcy pojazdów. Anna Dziedzic mówiła, że utrudnień związanych z remontem można uniknąć, wybierając objazd. Dziennikarka wyjaśnia, że zamiast S86 można skorzystać z trasy S1 – jest to wschodnia obwodnica Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. „Jadąc od Częstochowy w kierunku Katowic, można na nią wjechać już na węźle Podwarpie. Da się na nią wjechać również na węźle Sulno w Dąbrowie Górniczej. Potem trzeba się kierować na DK79 do Katowic” – sprecyzowała Anna Dziedzic. „Dziennik Zachodni” pisze, że na czas remontu droga S86 zamiast trzech pasów i pasa awaryjnego będzie miała tylko dwa pasy, w tym jeden zwężony do 2,75 metra. Przy wjeździe na S86 z innych dróg zamiast pasów, umożliwiających płynne włączenie się do ruchu, kierowcy trafią na linie ciągłe lub znaki stopu przed włączeniem. Ponadto od dziś na S86 obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 kilometrów na godzinę i zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe. Frezowanie nawierzchni na odcinku Sosnowiec – Katowice ma potrwać do środy, potem maszyny rozpoczną pracę na drugiej nitce. Praca w dzień i w nocy ma przyspieszyć remont. Jak informuje GDDKiA, prace na lewych i środkowych pasach na obu jezdniach powinny zakończyć się do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont prawego i awaryjnego pasa. Wówczas kierowcy również będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym z kierunków. Szerokość pasa lewego będzie wynosiła 3,5 metra, a środkowego 3,25 metra. Remont nawierzchni na S86 ma się zakończyć do 15 listopada. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/dziennikzachodni.pl/d jl/i wz/w dwi/

facebook
by e-smart.pl