Akcja #bezprzedawNIEnia w mediach społecznościowych. Wielka popularność hasła

Polska- rocznica wybuchu wojny- akcja W związku z rocznicą wybuchu II WŚ oraz zapowiedzianą na dzisiaj (godz.13.00) publikacją raportu o stratach poniesionych przez Polskę, który ma otworzyć nowy rozdział w kwestii dochodzenia reparacji ze strony Niemiec, w internecie ogromną popularnością cieszy się hashtag #bezprzedawNIEnia. Polska dyplomacja jest gotowa do pojęcia działań związanych z raportem dotyczącym strat wojennych podczas drugiej wojny światowej. Raport zostanie dziś zaprezentowany na Zamku Królewskim w Warszawie. Nadzorujący prace nad raportem Arkadiusz Mularczyk, mówił w na antenie Programu 1 Polskiego Radia, że zostaną wymienione główne założenia oraz szacunki strat. Wskazał, że kwota w raporcie o reparacjach wojennych, które Polska powinna otrzymać od Niemiec, jest wyższa niż 850 mld dolarów. W związku z publikacją raportu Polskie Radio uruchomiło serwis specjalny #bezprzedawNIEnia poświęcony uzyskaniu reparacji wojennych. Hasło to cieszy się również dużą popularnością w mediach społecznościowych. Do akcji dołączyły instytucje rządowe. Wpisy na Twitterze opatrzone komentarzem #bezprzedawNIEnia oraz przygotowane specjalnie ilustracje zamieściły m.in. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Sprawiedliwości czy Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Akcję #bezprzedawNIEnia wspiera też wielu polityków oraz wiele instytucji związanych z historią i kulturą – Archiwum Akt Nowych IPN, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny, Instytut Pileckiego, Fundacja PFN, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Muzeum POLIN – ale nie tylko, bo też np. Państwowa Straż Pożarna. Także indywidualni użytkownicy mediów społecznościowych, korzystając z hasztagu #bezprzedawNIEnia, przypominają, że kwestia reparacji wojennych nie została przez Niemcy rozliczona.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/Portal Polskiego Radia/w dyd

facebook
by e-smart.pl