Niemieckie pociągi spóźnione jak nigdy
Niemcy – kolej – Deutsche Bahn Niemieckie pociągi jeszcze nigdy nie były tak spóźnione. Deutsche Bahn opublikowała swe wyniki finansowe: obok setek milionów euro strat, koncern zaprezentował rekordowo niską liczbę punktualnych pociągów. Czasy, kiedy według niemieckiej kolei można było regulować zegarki, odeszły w zapomnienie. Nawet nie dwie trzecie pociągów rusza w trasę o godzinie wskazanej w rozkładzie jazdy. W ubiegłym roku udało się to w 62,5 procent przypadków. Odkąd Deutsche Bahn to mierzy, gorzej nie było. Ponad trzysta milionów euro straty przewoźnika za ubiegły rok nie pokazuje całości problemu. W 2023 roku koncern odnotował ponad dwumiliardowy minus. Zaprezentowana dziś strata jest mniejsza, dzięki finansowemu wsparciu państwa. Szczególnie nieopłacalny jest przewóz towarów. Niewielkie zyski daje tylko kolej regionalna. Fatalny jest stan torów, ale w obecnym kryzysie rządzący tną wydatki na kolejowe remonty. Nadzieję daje przegłosowany właśnie przez Bundestag specjalny fundusz na niemiecką infrastrukturę. Z pół biliona euro spora część ma pójść w kolejnych dziesięciu latach na kolej. Dłużej może zająć powrót do wyjątkowej renomy Deutsche Bahn sprzed lat.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/Adam #Górczewski/i mm/ Adam GórczewskiKorespondent w Berlinie/Auslandskorrespondent in BerlinGSM +49 17679064939 +48 518284909Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla wskazanego w niej odbiorcy i może zawierać informacje poufne i prawnie chronione. Jeśli nie jesteś zamierzonym adresatemtej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Ujawnienie informacji objętych niniejszą wiadomością osobom trzecim lub nieuprawnione wykorzystanie ich do własnych celów jest zabronione i może skutkować odpowiedzialnością prawną.Jeśli niniejszą wiadomość otrzymałeś omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz o usunięcie wszelkich kopii niniejszej wiadomości.