Indie – odszkodowanie za zbyt długie reklamy w kinie

Indie – reklamy – kino – odszkodowanie Czas to pieniądz – stwierdził sąd w Indiach i nakazał wypłatę odszkodowania mężczyźnie skarżącemu się na zbyt długie reklamy przed seansem filmowym. Pozwana największa sieć kin w Indiach ma wypłacić 30-latkowi z Bengaluru równowartość niemal 2,5 tysiąca złotych. W grudniu 2023 roku Abhishek MR chciał obejrzeć popularny wówczas w Indiach dramat wojenny „Sam Bahadur”. Bezpośrednio po seansie planował udać się do pracy. Plany pokrzyżowały mu jednak trwające 25 minut reklamy. 30-latek argumentował w pozwie, że seans miał rozpocząć się o 16:05 i pod tę godzinę ułożył swój dalszy plan dnia. Jego argumentację podzielił sąd konsumencki. Odszkodowanie w wysokości 55 tysięcy rupii ma równoważyć – jak argumentował sąd – „zmarnowany czas i cierpienie psychiczne”. „W nowej erze czas to pieniądz, czas każdego jest bardzo cenny” – stwierdzono w orzeczeniu sądu. Jak podkreślono, 25 do 30 minut reklam w kinie to może być za dużo dla ludzi z napiętym harmonogramem. Tymczasem pozwana sieć kin nie składa broni i już zapowiada złożenie apelacji.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Darmoros/ The Guardian/w fj

facebook
by e-smart.pl