Atak hakerski na PKP Intercity

Kolej – awaria – atak – hakerzy Niedawna awaria internetowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity była spowodowana atakiem hakerskim – poinformowała spółka. Do awarii doszło w nocy z 26 na 27 stycznia. Rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz powiedział, że atak został odparty. Dodał, że w ostatnim czasie coraz częściej dochodzi do takich prób. „Od początku tego roku zauważamy zintensyfikowanie ataków na nasze serwisy sprzedażowe. Na bieżąco wyciągamy wnioski z każdego ataku” – powiedział Maciej Dutkiewicz. O incydencie został powiadomiony zespół reagowania NASK. Rzecznik podkreślił, że przewoźnik ma opracowane procedury awaryjne na wypadek podobnych sytuacji. „W takich przypadkach najważniejsza jest informacja dla pasażerów, jak kupić bilet, gdy system działa wolniej. Informujemy o alternatywnych kanałach sprzedaży, wdrażamy też specjalne procedury dla naszych pracowników opiekujących się pasażerami – konduktorzy, kasjerzy, kierownicy pociągów, pracownicy infolinii” – powiedział rzecznik. Spółka zapewnia, że dane wszystkich pasażerów są bezpieczne. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Pszoniak/i wg/w OK

facebook
by e-smart.pl