„Rzeczpospolita”: okazje na Black Friday mogą być pozorne
Rzeczpospolita – Black Friday – obniżki cen Obniżki cen podczas czarnego piątku reklamowane przez sprzedawców mogą być pozorne – ostrzega „Rzeczpospolita”. Jedna czwarta konsumentów chce szukać obniżek rzędu 40-50 procent, a co piąty – sięgających nawet 60 procent. Tak wynika z cytowanego przez gazetę badania UCE Research i Grupy Offerista. Jednak takie okazje zdarzają się bardzo rzadko. Średnie obniżki cen to niewiele ponad 3,5 procent – czytamy w „Rzeczpospolitej”, która cytuje raport firmy Deloitte. W większości przypadków za czarnopiątkowe okazje odpowiada sprawny marketing. Przed wpadnięciem w sidła sprytnych sprzedawców ma chronić konsumentów obowiązująca od zeszłego unijna dyrektywa Omnibus. Zgodnie z jej zapisami sprzedawca ma obowiązek informować nabywcę o najniższej cenie towaru w ciągu ostatnich 30 dni. Duże obniżki pozostają w sferze naszych wyobrażeń, czego jednak mamy świadomość, bo ponad 69 procent respondentów badania przeprowadzonego przez Komputronik, a cytowanego przez „Rzeczpospolitą”, nie wierzy że czarny piątek jest okazją do zrobienia tanich zakupów.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/RZ/d mile/w dwi/