Dziennik Gazeta Prawna: elektroniczny dziennik Librus wyświetla reklamy 13-latkom
DGP – Librus – reklamy – dzieci Elektroniczny dziennik Librus wyświetla profilowane reklamy 13-latkom – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”. Zdaniem cytowanej przez gazetę fundacji Panoptykon może to być złamanie unijnego rozporządzenia o usługach cyfrowych DSA, które nie pozwala platformom internetowym profilowania reklam z wykorzystaniem danych dzieci. Przedstawiciele Librusa twierdzą natomiast, że wyświetlane reklamy mogą być profilowane, ale jedynie w przypadku użytkowników, którzy ukończyli 15 lat. Nie uważają, też, że jest złamanie unijnego rozporządzenia. Dodają, że takie produkty jak Librus nie spełniają definicji platformy internetowej. Jednak na razie nie wiadomo, jaki organ miałby to rozstrzygnąć – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Polska nie przyjęła bowiem przepisów wprowadzających unijne przepisy. Prace nad odpowiednią ustawą dopiero trwają. Jej projekt opiniuje komitet Rady Ministrów. Według projektu egzekwowaniem prawa ma zająć się Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/DGP/d mile/ w kry