PKP PLK: kontrakt na przebudowę linii Klęczany-Limanowa podpisany

kolej – PKP PLK – kontrakt Szybsze podróże, więcej pociągów i nowe przystanki. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały kontrakt na przebudowę linii kolejowej z Limanowej do Klęczan. Na niespełna trzynastokilometrowym odcinku powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Na odcinku Limanowa-bocznica Klęczany zmodernizowany i zelektryfikowany zostanie tor o długości przeszło dwunastu i pół kilometra. Pomiędzy miejscowościami Męcina i Mordarka wydrążony będzie tunel o długości prawie czterech kilometrów. W ramach inwestycji w Mordarce i Chomranicach powstaną nowe przystanki. Stacja w Męcinie będzie miała nową lokalizację. Perony będą w pełni dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dotychczasowy przebieg linii kolejowej ma zostać zagospodarowany przez lokalne samorządy Wykonawca ma 31 miesięcy na realizację tej inwestycji. Po modernizacji pociągi pasażerskie na tym odcinku będą mogły jeździć do 160 kilometrów na godzinę. W tej chwili prace budowlane toczą się na trzech innych fragmentach linii kolejowej 104: bocznica Klęczany-Nowy Sącz, Chabówka-Rabka Zaryte-Mszana Dolna. PKP PLK prowadzą również postępowanie przetargowe na przebudowę stacji Limanowa. Modernizacja odcinka Chabówka-Nowy Sącz jest częścią większego projektu o nazwie „Podłęże-Piekiełko”. Inwestycja ta oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 kilometrów trasy Chabówka-Nowy Sącz obejmie również budowę 58 kilometrów nowej linii łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Dzięki temu do 2029 roku stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków-Nowy Sącz w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut. Projekt finansowany jest w ramach Krajowego Planu Odbudowy.Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/ #Pszoniak/w hm

facebook
by e-smart.pl