UOKiK nałożył 25 milionów kary na T-Mobile Polska

UOKiK – T-Mobile Polska – kara Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny nałożył ponad 25 milionów złotych kary na spółkę T-Mobile Polska. Szef urzędu uznał, że operator telekomunikacyjny wprowadzał konsumentów w błąd. Tomasz Chróstny powiedział, że wątpliwości wzbudziły reklamy oferty pre-paid „1200 Gigabajtów za darmo przez rok”. Jak ustalił Urząd, operator T-Mobile Polska wprowadził konsumentów w błąd, ponieważ reklamy sugerowały, że pakiet danych jest za darmo. W rzeczywistości zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 złotych miesięcznie. To oznacza, że po roku kwota, którą klient musiałby zasilić swoją kartę, wyniosłaby 420 złotych. W opublikowanym komunikacie UOKiK podkreśla, że ta informacja była napisana małą czcionką na samym dole reklamy. Tomasz Chróstny dodał, że choć hasła reklamowe muszą być zwięzłe i atrakcyjne dla odbiorcy, to jednak przekaz reklamowy nie może zawierać nieprawdziwych stwierdzeń. Decyzja UOKiK-u nie jest prawomocna. Ukarana firma może się od niej odwołać do sądu.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/i wz/w Siekaj

facebook
by e-smart.pl