Eksperci radzą, jak mądrze kupować w Black Friday

Handel – promocje – eksperci Eksperci branży handlowej i psychologowie biznesu ostrzegają przed szaleństwem zakupów w czasie Black Friday. To od lat czas tak zwanych mega-okazji i super-promocji. Specjaliści przypominają jednak, że w wielu sklepach – zarówno tych stacjonarnych, jak i w sieci – przeceny są pozorne. Psycholog biznesu Beata Rajbas z Uniwersytetu Dolnośląskiego powiedziała, że firmy monitorujące rynek w naszym kraju wskazują, iż przeceny w ostatnich latach były homeopatyczne i wahały się w granicach kilku procent. Co gorsza – jak stwierdziła – większość towaru nie jest przeceniana, a obietnice mówiące o 70, a nawet 80 procentach nie są rzeczywiste. Najwyższa obniża zanotowana w Polsce w ostatnich latach wyniosła 35 procent. Specjalistka dodała, że istnieje unijna dyrektywa, która zobowiązuje sprzedawców do informacji o przecenach towaru z ostatnich trzydziestu dni, ale wiele firm obchodzi te zapisy. Beata Rajbas stwierdziła, żeby na zakupy w czasie akcji promocyjnych chodzić najlepiej z listą i po obiedzie. „Klient głodny często kupuje kompulsywnie i bez zastanowienia” – uważa. Jej zdaniem warto w sklepie wziąć koszyk lub torbę i przejść się między półkami a przed kasą zastanowić czy rzeczywiście dany produkt jest dla nas niezbędny Eksperci zachęcają też do płatności gotówką w czasie promocji, co ułatwia kontrolę nad wydatkami i uzmysławia nam, ile już pieniędzy wydaliśmy w danym sklepie. Często takie podejście do zakupów działa otrzeźwiająco i częściej zadajemy sobie pytanie o sens danego wydatku.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Drążkiewicz/i pcz/w Wj

facebook
by e-smart.pl