Polskie mamy marzą o czasie wolnym

Dzień Matki – stereotyp Matki Polki – partnerstwo w związku Polskie mamy marzą o czasie wolnym – wynika z badania kampanii społecznej #MatkaPolkaWychodziZDomu. Pięćdziesiąt siedem procent respondentek stwierdziło, że chciałoby się oderwać od rzeczywiści, niewiele mniej marzy o absolutnej ciszy i spokoju. Jak mówi pomysłodawczyni kampanii Magda Dziewguć, istnieje wzorzec Matki Polki, który nie pozwala mamom odpocząć i odpuścić. „Dla nas najważniejsze jest, żeby powiedzieć matkom Polkom dzisiaj, które są w tym wyścigu wyrzutów sumienia między pracą a domem, że trzeba zbudować nowy wzorzec Polki, matki, albo niekoniecznie matki, która ma prawo decydować o tym, jak chce żyć, czy chce być przedsiębiorczynią, czy chce robić karierę naukową. Czy może nie chce i chce na przykład zajmować się dziećmi i domem, ale na nowych zasadach” – dodaje Magda Dziewguć. Współorganizatorka akcji Agata Bauc-Michalak podkreśla, że w zmianie tego wizerunku idealnej matki powinni pomóc partnerzy. „Bardzo ważne jest to, by akcja dotarła nie tylko do kobiet korzystających z tej wolności, ale żeby mężczyźni zrozumieli, że wzorzec unieszczęśliwia kobiety, całe rodziny, ich córki w przyszłości, by także oni w swoich głowach zmienili ten wizerunek matki Polki zarządzającej całą rodziną”. Dziewięćdziesiąt sześć procent ankietowanych kobiet stwierdziło, że obowiązki domowe i opieka nad dziećmi powinny być sprawiedliwie dzielone między partnerów.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Depczyńska/i KGD/w fj

facebook
by e-smart.pl