Od dziś list polecony z urzędu można odebrać przez internet

Cyfryzacja – e-Doręczenia – Krzysztof Gawkowski Od dziś list polecony z urzędu można odebrać przez internet. W dowolnym momencie, z dowolnego miejsca, bez konieczności wizyty na poczcie i stania w kolejkach. Umożliwia to nowy system e-doręczeń. Dzięki tej usłudze można również odpowiedzieć w formie online na urzędowe pismo. Taką korespondencję muszą prowadzić nie tylko instytucje publiczne, ale również część przedsiębiorców. Wprowadzenie nowego systemu zapowiedział wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. „Dokument nadany z użyciem e-Doręczeń jest równoważny z przesyłką poleconą” – dodał minister. Aby zacząć korzystać z systemu korespondencji cyfrowej, trzeba w pierwszej kolejności założyć adres oraz skrzynkę do e-Doręczeń. Można to zrobić poprzez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl. W pierwszej kolejności e-Doręczenia obejmą podmioty, które po nowym roku złożą wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz będą rejestrować się w Krajowym Rejestrze Sądowym. Kluczowe daty wprowadzenia nowego rozwiązania w przypadku firm znajdują się na stronie Biznes.gov.pl.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Dadura/i wg/w kry

facebook
by e-smart.pl