Niemieccy producenci zaprezentowali swe chińskie samochody

Niemcy – Chiny – motoryzacja Niemieccy producenci samochodów chcą trafić w gusta Chińczyków. Na targach motoryzacyjnych w Szanghaju pokazali nowe modele. Część z nich w całości powstaje w Państwie Środka. Volkswagen przez lata dominował na chińskim rynku. Najpierw za sprawą aut produkowanych w Niemczech, potem dzięki kolejnym współpracom z chińskimi firmami. Lokalni producenci przejęli jednak największy rynek motoryzacyjny świata. Niemiecki koncern chce wrócić do gry. W Szanghaju zaprezentował trzy projekty od początku do końca powstałe w Chinach. Dwa SUV-y i limuzyna do sprzedaży mają trafić w przyszłym roku. Na kolejne trzy lata firma z Wolfsburga szykuje 40 premier. Szybciej dostępny ma być samochód Audi, też przeznaczony tylko na rynek chiński. Te modele łączy wykorzystanie sztucznej inteligencji i wymuszonych przez chiński rynek rozwiązań pozwalających na w części automatyczne prowadzenie samochodu. W ostatnich miesiącach z niemieckiej branży moto płyną głównie negatywne informacje: spadki sprzedaży, zwolnienia, amerykańskie cła. W dobie światowej wojny handlowej postawienie na chiński rynek budzi zarówno nadzieje, jak i obawy.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/Adam #Górczewski/i mm/w mk

facebook
by e-smart.pl