Międzynarodowa akcja DryJanuary

Dry January – suchy styczeń – alkohol Styczeń to miesiąc, który coraz częściej kojarzony jest z bardzo szeroko zakrojoną akcją pod nazwą DryJanuary – Suchy Styczeń. Akcja polega na tym, że właśnie w tym miesiącu w sposób świadomy nie tylko ograniczamy spożycie alkoholu, ale i coraz częściej decydujemy się na jego całkowite wykluczenie z naszej codzienności. Joanna Semczuk, dyrektor do spraw handlu i logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska, mówi, że to właśnie w naszym kraju coraz częściej praktykujemy ten trend bezalkoholowy. Dodaje, że rezygnujemy z tak zwanych procentów z różnych powodów. “Rezygnujemy z alkoholu często ze względu na zdrowie, dietę czy po prostu z kwestii kulturowych. Skończyły się te czasy, w których chodziło się na wielkie imprezy, gdzie piło się naprawdę mocny alkohol, w tym głównie wódkę. Dziś te spotkania wyglądają zupełnie inaczej” – mówi Joanna Semczuk. Warto podkreślić, że piwo to nie jedyny produkt w wariancie bezalkoholowym, który znajdziemy na półkach sklepowych. Alternatywę znajdziemy również dla popularnych alkoholi wysokoprocentowych. Gin, whisky czy wina to produkty, które również możemy znaleźć w ofercie “NoLo”, czyli bez procentów. Dry January to akcja zainaugurowana w 2013 roku w Wielkiej Brytanii. Wtedy wzięły w niej udział około 4 tysiące osób. Dla porównania skali, tylko w 2023 roku, aż 15 procent dorosłych Amerykanów – około 26 milionów osób – zobowiązało się do udziału w akcji.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Kuczyński /i rr/w Siekaj

facebook
by e-smart.pl