Firmy hamują z automatyzacją i sztuczną inteligencją
raport – personnel service – technologia – firmy 30 procent firm inwestuje w sztuczną inteligencję, a 29 procent w automatyzację procesów – wynika z „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service. Nadal co drugi przedsiębiorca deklaruje chęć wdrożenia nowoczesnych rozwiązań. To o cztery punkty procentowe mniej niż rok temu. Eksperci zwracają uwagę, że na osłabienie entuzjazmu technologicznego wśród firm mają wpływ wysokie koszty oraz brak pomysłu na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań. Osłabienie entuzjazmu widoczne jest także wśród pracowników, którzy nie planują zdobywać nowych kompetencji. Według najnowszych badań 45 procent pracowników chce poszerzać swoje kompetencje – jest to o 10 procent mniej niż rok temu. „Kiedy pracownicy rezygnują z rozwoju kompetencji, to mogą niedługo znaleźć się w trudnej sytuacji na rynku pracy. Automatyzacja nie oznacza eliminacji wakatów, ale ich transformacje. Kluczowe będzie to, aby pracownicy byli otwarci na zdobywanie nowej wiedzy” – oceniA Monika Banyś z Personnel Service. Dla połowy badanych pracowników (56%), pozyskiwanie wiedzy to chęć zwiększenia swojej atrakcyjności na rynku pracy, a dla 48% chęć podniesienia własnej efektywności. Dla 44% główną motywacją jest chęć rozwoju w obecnej pracy oraz awans. Dla 40% badanych ważne jest, aby być na bieżąco z nowymi technologiami. Powody takie, jak chęć przebranżowienia czy obawa o stabilność zatrudnienia, były dla badanych mniej istotne.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Kuczyński/w OK