Badanie WIB: Polacy potrzebują wiedzy o przedsiębiorczości, ale jej nie szukają
WIB – W.Zbytek – W.Kiciński – ZBP – KSEE Polacy potrzebują wiedzy o przedsiębiorczości, ale jej nie szukają – wynika z najnowszego badania poziomu wiedzy ekonomicznej Polaków. Jak mówił prezes zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości i przewodniczący Krajowego Centrum Edukacji Ekonomicznej Waldemar Zbytek, ankietowani sami zadeklarowali, że powinni się dokształcić w tej kwestii, ale niewiele w tym kierunku robią. „To jest bardzo niepokojący trend, który pojawia się od kilku lat, który pokazuje, że być może w przyszłości będziemy mieli problemy z działalnością gospodarczą i z gospodarką i przedsiębiorczością jako taką. Dlatego wydaje się, że ten zakres wiedzy, czyli umiejętności, wiedzy i postaw przedsiębiorczych to jest jedno z kluczowych wyzwań najbliższych lat po to, żeby gospodarka, a co za tym idzie, kraj jako taki w przyszłości po prostu się rozwijał” – wyjaśnił Waldemar Zbytek. Wiceprezes Związku Banków Polskich Włodzimierz Kiciński podkreśla rolę edukacyjną samych banków. ZBP dociera bezpośrednio do ponad 450 tysięcy klientów banków, a także tych, którzy jeszcze nimi nie są. Począwszy od szkół podstawowych poprzez szkoły średnie, uczelnie i seniorów – związek stara się docierać z tą wiedzą bezpośrednio do tych grup – z jednej strony do tych, którzy już są klientami banków, z drugiej do tych, którzy przygotowują się do tego, by lepiej zrozumieli banki i mieli rozeznanie w kwestiach finansowych. Z badania Warszawskiego Instytutu Bankowości i fundacji GPW wynika, że największe braki ankietowani mają w obszarach takich, jak cyberbezpieczeństwo, inwestowanie i system podatkowy. Poprawą poziomu wiedzy finansowej ma się zająć Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej. Kontynuuje ono idee i działania inicjatywy Rok Edukacji Ekonomicznej.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Depczyńska/w Wj