UOKiK zakwestionował praktyki Orange
spółka Orange – nieuczciwe praktyki – T. Chróstny Działania spółki Oragne Polska mogły być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta – stwierdził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tomasz Chróstny zakwestionował praktyki spółki. Jedną z nich było pobieranie opłat za połączenia z infolinią Orange i nju mobile – również w sytuacji, gdy konsument miał w pakiecie darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. „Drugą zakwestionowaną praktyką jest pobieranie opłat za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania” – dodał Tomasz Chróstny. Prezes urzędu wydał decyzję, w której nałożył na spółkę wykonanie zobowiązania – ma ona zwrócić konsumentom zakwestionowane opłaty. „Konsumenci, którym naliczono opłaty, będą mogli wybrać, czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych. Zwrot opłat mogą otrzymać również konsumenci, którzy nie są już klientami usług Orange. Ponadto spółka przestanie obciążać klientów opłatami za diagnozę uszkodzenia i zwróci te, które pobrała” – podkreślił prezes UOKiK. Komunikat prasowy i decyzja znajdują się na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tam osoby niesłusznie obciążone przez Orange Polska opłatami mogą znaleźć szczegółowe informacje dotyczące zwrotów poniesionych kosztów. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Depczyńska/i pcz/w hm