Piękna Helena może wrócić na tory

Kolej – parowóz – umowa Jest szansa, że Piękna Helena znów wyjedzie na tory. Piękna Helena to nazwa zabytkowego parowozu, jednego z najcenniejszych tego typu pojazdów w Polsce. Parowozownia w Wolsztynie oraz Stacja Muzeum podpisały porozumienie, które umożliwi generalny remont zabytku. W tej chwili pojazd stoi w parowozowni i z powodu między innymi zepsutego kotła nie może jeździć. Dyrektor parowozowni Waldemar Ligma powiedział, że jest to polska, przedwojenna konstrukcja. Potężna jak na tego typu konstrukcję. Średnica jej największych kół wynosi dwa metry. Dodał, że przedwojenni maszyniści nie lubili tego typu, ponieważ potężne palenisko wymuszało dużo ciężkiej pracy. Konieczne będzie rozłożenie parowozu na części i ponowne złożenie. Poszczególne elementy będą sprawdzane, naprawianie i konserwowane. Koszty remontu są szacowane na 7 milionów złotych. Emilia Oleksiak , dyrektorka Stacji Muzeum powiedziała, że placówka będzie zbierać pieniądze na remont. Liczy zarówno na spółki kolejowe, jak i na ministerstwa kultury i infrastruktury. Dodała, że także niektóre parowozy i lokomotywy znajdujące się w muzeum muszą być naprawione i odnowione. Nazwę Piękna Helena dał parowozowi jeden z obsługujących go maszynistów. Nazwał go tak na cześć swojej żony – Heleny. Remont maszyny ma zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Pszoniak/i KGD/w OK

facebook
by e-smart.pl