Infolinia dla osób poszkodowanych przez nieuczciwe firmy w programie Czyste Powietrze
Czyste Powietrze – infolinia – pomoc prawna – oszustwa Powstała infolinia dla osób poszkodowanych przez nieuczciwe firmy w trakcie trwania programu „Czyste Powietrze”. Mogą na nią dzwonić osoby, od których wyłudzono pieniądze lub którym zamontowano urządzenia złej jakości. Infolinię uruchomiła Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła. Jej prezes Paweł Lachman mówi, że celem organizacji jest pomoc poszkodowanym i zbieranie informacji o nieuczciwych firmach. „Chcemy zbierać informacje od osób, które doświadczyły nieuczciwych praktyk,którym wykonano wadliwe instalacje. Chcemy też pomóc prawnie. Po mniej więcej miesiącu chcemy opublikować tak zwaną czarną księgę z pokazaniem skali problemy, a po kilku kolejnych tygodniach białą księgę z konkretnymi rozwiązaniami” – powiedział Paweł Lachman. „Czyste Powietrze” to pierwszy ogólnopolski program dopłat do wymiany starych pieców oraz docieplenia domów jednorodzinnych, który uruchomiony został w 2018 roku. Aktualnie program jest zawieszony i jego nowa wersja ma pojawić się jeszcze w tym roku. W trakcie programu część firm działała nieuczciwie. Montowano urządzenia złej jakości lub wyłudzano pieniądze poprzez namawianie do złożenia wniosku osób, które nie spełniały wszystkich warunków otrzymania dofinansowania. Ponadto, gdy część wadliwie zamontowanych urządzeń lub urządzeń gorszej jakości szybko przestała działać, a firmy odmawiały serwisu, co zmusiło beneficjentów do powrotu do wcześniejszych metod ogrzewania. Infolinia działa pod numerem telefonu 882 574 569, w dni powszednie od godziny 8:00 do 16:00. Przypadki oszustw można także zgłaszać poprzez formularz na stronie internetowej pompujcieplozglowa.pl. Organizacja podkreśla, że jest gotowa wspierać pozwy zbiorowe przeciwko nieuczciwym wykonawcom i pomóc w pociągnięciu takich firm do odpowiedzialności oraz wyegzekwować odszkodowania.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Lis/w fj