Kampania społeczna przeciw stereotypowi „matki Polki”
stereotyp matki Polki – kampania społeczna – wolne Rozpoczyna się kampania społeczna „Matka Polka wychodzi z domu”, która ma walczyć ze szkodliwymi stereotypami na temat kobiet. Pomysłodawczyni Magda Dziewguc mówi, że Polki są świetnie wykształcone, ale czasem mają niskie poczucie własnej wartości. „Historyczny wzorzec matki Polki przekazały nam babcie i mamy. Po wojnie przeprowadziły nas wszystkich przez komunizm, doprowadziły do dzisiaj. Dlatego wszystkie cały czaspróbujemy dążyć do takiego ideału” – wyjaśnia Magda Dziewguc. Aktywistka Agata Bauc-Michalak dodaje, że ważne jest, by akcja trafiła nie tylko do korzystających z tej wolności kobiet, lecz także do mężczyzn. Chodzi o to, by zobaczyli, że ten wzorzec unieszczęśliwia rodziny, kobiety i ich córki w przyszłości. Organizatorki kampanii zaprezentowały jej założenia podczas spotkania Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Radna Anna Auksel-Sekutowicz uważa, że przedsiębiorcze kobiety muszą często mierzyć się ze stereotypami. „Jako czynna samorządowczyni wspieram przedsiębiorczynie. Przez 15 lat prowadziłam firmę i musiałam zmierzyć się z niektórymi stereotypami. Ważne jest wychowanie w rodzinie, która wspiera dziewczynkę od początku i mówi: dziewczyno, możesz wszystko” – podkreśla stołeczna radna.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Depczyńska/w hms