Pierwsze wagony Combo już na torach

Kolej – PKP Intercity – Combo Spółka PKP Intercity odebrała pierwsze dwa z 40 zamówionych wagonów typu Combo. To nowość na polskich torach. Wagony te łączą kilka funkcji i są przyjazne dla pasażerów niepełnosprawnych, czy rodzin z małymi dziećmi. Wyposażono je w liczne udogodnienia, a wewnątrz jest więcej miejsca. Z t wagonów Combo mogą też korzystać rowerzyści, ponieważ zamontowano wewnątrz specjalne stojaki. W wagonach Combo jest także klimatyzacja, bezpłatna sieć Wi-Fi i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Wagony posiadają liczne udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Znajduje się w nich specjalny przedział dla dwóch osób z tej grupy pasażerów oraz dwóch opiekunów. Przedział posiada dwa pełnowymiarowe fotele oraz dwa miejsca na wózek inwalidzki z trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa, przyciski SOS, panel indywidualnego sterowania oświetleniem i klimatyzacją, indywidualne stoliki oraz dużą śmietniczkę. Rampa pozwoli osobom poruszającym się na wózku bezpiecznie wjechać do wagonu. Wagony posiadają automatyczne drzwi przedziałowe oraz bezprogowe podłogi ułatwiające poruszanie się. Wszystkie piktogramy są przetłumaczone w alfabecie Braille’a. Pojazdy posiadają również kontrastowe drzwi wejściowe, klamki, poręcze i przyciski, umieszczone na wysokości odpowiedniej dla osób poruszających się na wózkach. Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach. Wielofunkcyjne są także przystosowane do potrzeb rodzin z małymi dziećmi. Pojazdy posiadają dwa wydzielone przedziały dla opiekunów z dzieckiem. Są one przyjazne dla najmłodszych – ściany i wykładzinę podłogową zdobi grafika ze zwierzętami. Siedziska foteli łączą się ze sobą, dzięki czemu powstaje jedna płaszczyzna, która może być użyteczna np. podczas drzemki malucha. W przedziałach znajdują się gniazdka elektryczne i gniazdka USB, a toaleta wyposażona jest w przewijak dla dzieci. Wagony będą dostępne na trasach między innymi ze Szczecina do Białegostoku, z Krakowa do Świnoujścia i z Suwałk do Warszawy i dalej do Zielonej Góry. Inwestycja została zrealizowana w ramach ogłoszonego kilka lat temu programu modernizacji taboru wartego ponad 7 miliardów złotych. Część pieniędzy na inwestycje pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/#Pszoniak/i wz/w sk

facebook
by e-smart.pl