MKiŚ podsumowało kampanię „Nasz Klimat”

MKiŚ – „Nasz Klimat” – podsumowanie kampanii – raport Około sześciu milionów wejść na stronę internetową kampanii „Nasz Klimat”, ponad pół tysiąca publikacji dotyczących nawyków ekologicznych, tysiące pakietów informacyjnych wysłanych do gmin i szkół. Ministerstwo klimatu i środowiska podsumowało kampanię „Nasz Klimat” i przedstawiło raport dotyczący ekologicznych zachowań Polaków. Rzecznik resortu Aleksander Brzózka powiedział, że trwająca około roku kampania miała na celu zaprezentowanie i nauczenie dobrych nawyków. „Chcieliśmy pokazać, że nawet drobne gesty mogą wpłynąć na poprawę środowiska, w którym żyjemy. Uczyliśmy ekonawyków, przekonywaliśmy, że klimat tworzą ludzie. Kampania miała trafić do ogółu społeczeństwa, do młodych i starszych, do ludzi mieszkających w małych miejscowościach i dużych miastach, od przedszkolaków po emerytów” – mówił Aleksander Brzózka. W ramach kampanii w szkołach ponadpodstawowych została zorganizowana videoolimpiada. Powstały 34 filmy prezentujące, jak poprzez codzienne nawyki można dbać o klimat. W konkursie zwyciężył Zespół Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie. Resort klimatu i środowiska zorganizował także konkurs dla Kół gospodyń wiejskich – „W moim domu nic się nie marnuje”. 230 kół przesłało ponad 400 tak zwanych ekonawyków, a nagrodzone praktyki zostały opublikowane na stronie internetowej kampanii: www.naszklimat.gov.pl. W kampanii wzięli także udział także blogerzy i youtuberzy, którzy na różnych platformach społecznościowych zaprezentowali materiały o proekologicznych postawach. Liczba wyświetleń przekroczyła 400 tysięcy. Resort klimatu i środowiska przygotował także raport „Klimat tworzą ludzie – zachowania ekologiczne Polaków”. Dyrektor Departamentu Edukacji i Komunikacji Ministerstwa Klimatu i środowiska Sergiusz Kieruzel zaznaczył, że ponad 80 procent osób ocenia swoją postawę ekologiczną zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze. Dodał, że element ekologiczny przy planowaniu zakupów ma duże znaczenie szczególnie dla młodych rodziców. „Trzeba powiedzieć, że oni są eko, zwracają uwagę na produkty, które kupują dla dzieci – czy są zdrowe i gdzie zostały wytworzone. Są także eko na potrzeby dobrego gospodarowania, ponieważ planują zakupy, dobrze przechowują żywność, marnują najmniej jedzenia” – wskazał Sergiusz Kieruzel. Raport pokazuje, że 48 procent Polaków wymieniło zwykłe żarówki na te oszczędzające energię, czyli LED. 61 procent respondentów odłącza ładowarki z kontaktu po zakończeniu ładowania. 47 procent Polaków dojeżdża do pracy samochodem, 16 procent korzysta z komunikacji miejskiej, a tylko pięć procent decyduje się na rower. 21 procent korzysta z Carpoolingu, czyli wspólnej podróży w jednym kierunku.Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/ #Szulborska/w hm

facebook
by e-smart.pl