Polacy uwielbiają promocje, ale często nie rozumieją ich zasad

UOKiK – promocje – nieprawidłowości Polacy uwielbiają promocje, ale często nie rozumieją ich zasad. Z badania przeprowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że powodem są skomplikowane warunki i zagmatwane zasady. Rzeczniczka UOKiK-u Małgorzata Cieloch powiedziała, że problem pojawia się podczas kupowania produktów w tak zwanych wielopakach. W takich sytuacjach eksponowana jest cena całego zestawu, natomiast często nie jest podawana cena za jeden produkt. Wtedy konsument nie wie, czy promocja rzeczywiście jest atrakcyjna. Małgorzata Cieloch dodała, że wielu przedsiębiorców w nieczytelny sposób informuje o najniższej cenie towaru z 30 dni przed jej obniżką. Obowiązek podawania najniższej ceny z 30 dni przed obniżką został wprowadzony w odpowiedzi na praktyki przedsiębiorców, którzy podwyższali ceny, by po krótkim czasie lekko je obniżyć w ramach promocji. Podczas badania UOKiK-u ponad połowa ankietowanych przyznała, że korzystając z promocji kupuje więcej żywności, niż planowała.IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/ #Augustyniak/i KGD/w md/

facebook
by e-smart.pl