Fundacja GrowSPACE zapyta kandydatów na prezydenta o zakaz reklamy alkoholu, w tym piwa zero procent
Zdrowie-alkohol-zakaz-reklamy Fundacja GrowSPACE domaga się całkowitego zakazu reklamy alkoholu, w tym piwa zero procent. Zwróci się też do kandydatów na prezydenta z pytaniem, czy popierają wprowadzenie takiego rozwiązania – powiedział Alan Wysocki z Fundacji GrowSPACE. „Nawiążemy kontakt ze wszystkimi sztabami wyborczymi, do których prześlemy postulaty naszej kampanii, wraz z pytaniami dotyczącymi między innymi tego, czy popierają całkowity zakaz publicznej reklamy alkoholu. Będziemy prosić o odniesienie się do tych postulatów i publikować odpowiedzi w mediach społecznościowych. Z badania przeprowadzonego przez fundację GrowSPACE w ramach kampanii „Zero procent prawdy” wynika, że 63 procent młodzieży poniżej osiemnastu lat piło alkohol, w tym 14 procent sięgnęło po procentowe trunki mając mniej niż czternaście lat – mówi Natalia Kalisz z Fundacji GrowSPACE. „Sześćdziesiąt jeden procent mężczyzn wskazało, że ich pierwszym alkoholem było piwo i 45 procent badanych nie miało problemu z jego zdobyciem” – dodała. Organizatorzy kampanii podkreślają, że piwo jest „bramą do inicjacji alkoholowej” młodzieży, dlatego reklama „piwa zero procent” też powinna być zakazana. Pijąc piwo zero procent, utrwala się nawyki sięgania po alkohol – argumentują organizatorzy kampanii. IAR/Informacyjna Agencja Radiowa/#Stankiewicz/i KGD/w OK